Posao stručnjaka za odnose s javnošću
Stručnjaci za odnose s javnošću glasnogovornici su
organizacija: velikih poduzeća, političkih stranaka, vlada, festivala,
sportskih natjecanja itd. Njihov je posao predstavljanje organizacije i
održavanje dobrih odnosa s javnošću. U razvijenim zemljama ugled i uspjeh neke
organizacije između ostalog ovise i o tomu koliko je ona poznata javnosti i u
kolikoj mjeri javnost podupire njezine ciljeve i politiku. Zato se sve više
rukovodstava raznih organizacija u razvoju poslovne strategije oslanja upravo
na stručnjake za odnose s javnošću. Da bi ostvarili svoje ciljeve, stručnjaci
za odnose s javnošću moraju prije svega surađivati sa svim sredstvima javnog
priopćavanja. Služe se i drugim sredstvima komuniciranja (pisani letci,
tribine, slanje pisama na individualne adrese, plakati itd.) s određenom
društvenom zajednicom, potrošačima, vladama itd. Posao stručnjaka za odnose s
javnošću može se svesti samo na predstavljanje poduzeća javnosti, ali može
obuhvaćati i složenije aktivnosti. Upravo oni mogu biti stratezi većih ili
manjih političkih kampanja, mogu zastupati razne interesne skupine, a katkada
posreduju i u rješavanju sukoba. Prvi korak u poslu stručnjaka za odnose s
javnošću jest proučavanje stavova i potreba skupina koje su cilj njihova
djelovanja. Zaključke takvih istraživanja iznijet će prije svega rukovodstvu
svojeg poduzeća. Za samo predstavljanje pišu se izvješća koja se šalju svim
sredstvima javnog priopćavanja. Mediji ta izvješća objavljuju izravno u svojim
programima – bilo u obliku teksta ili samo kao informaciju. Brojne televizijske
i radijske emisije te novinski članci rađaju se upravo za radnim stolom
stručnjaka za odnose s javnošću. Osim distribuiranja pisanih izvješća,
stručnjaci za odnose s javnošću organiziraju javne nastupe onih koje žele predstaviti.
Nema komentara:
Objavi komentar